Sex bra saker med mig!

Jag tänkte anta Rebeccas (Allt Utom) utmaning och skriva sex bra saker med mig själv. Jag håller verkligen med om vi är alldeles för självkritiska mot oss själva.
Ja eller vem annars skulle vi vara självkritiska mot?

Men iallfall:
1. Jag sjunger bra. Faktiskt. Ibland kan jag vara riktigt jävla bra. Fast det finns ju dagar jag vill sluta sjunga helt och hållet. Men det gör jag inte. För jag älskar det.
2. Jag är ärlig. Jag snackar inte skit utan tycker jag något så säger jag det till den personen. Men inte taskigt såklart. Det finns ju gränser liksom.
3. Jag bryr mig inte så mycket om vad andra tycker. Jag är jag och jag är bra såhär. Om någon inte gillar det, okej. Är de sådana gillar ju jag inte dem heller.
4. Jag hade aldrig medvetet kunnat såra någon. Om jag bara ser någon på TV som hjälper någon annan och inte får ett tack blir jag helt gråtfärdig och tycker jättesynd om den.
5. Även om jag har lite problem i skolan och så så vet jag att jag inte är dum. Jag har faktiskt MVG i ämnen nu. På gymnasiet liksom. Det är bra för någon som gick ut 9an med 180 poäng.
6. Jag är bra som jag är. Den är nästan viktigast. Jag är värd mer än att behöva gå runt och känna att jag inte räcker till, att jag för smal eller tjock eller lång eller kort. Jag är jag. Jag är bra.
Och sådan är jag!
Gör samma sak du! Nununununu!!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Kul att läsa!

2011-11-22 @ 12:23:09
URL: http://alltutom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0